söndag 12 november 2017

Sy lite varje dag

Jag har många idéer, drömmar och tankar om allt jag vill och/eller ska sy. Det är inget fel med drömmar men det är lätt att det fastnar där. Det blir inget mer än en dröm eller tanke o då känns det nästan lite fattigt. Särbon sa att det kanske blir lite övermäktigt, att det är svårt att ta sig samman och att det kan bli svårt att överblicka situationen: "Var ska jag börja - i vilken ände?"

Och ja, det är lite så. Var ska en börja? Det är lätt att jag fastnar i "jag vill göra det där men först måste jag bli klar med det här" och så rinner allt ut i sanden och inget alls blir gjort över huvudtaget. Jag får försöka avdramatisera det hela o sy lite granna varje dag.

Så nu sitter jag och fållar en av mina klänningar från, gissar jag, 60-talet. Fållen gick upp och så blev den hängande på bokhyllan i väntan på en ny fåll. Som jag syr för hand. Uppkrupen i sängen. Ska det verkligen behöva ta flera veckor att få till den där fållen? Nej, kläder får inte ta så lång tid på sig från o med nu. Lite sömnad varje dag.. ☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar