tisdag 26 augusti 2014

Tyghögen växer

Någonstans måste jag nog sätta stopp. Inte låta tyghögen växa mer nu, snarare minska avsevärt. Tanken med att ha en korg med synliga tyger i vardagsrummet var att jag lätt skulle kunna ta ett tyg o sy av det snabbt o lätt. Det började bra men efter loppisfynd o traderaköp har högen växt o är nu alltför hög i jämförelse med takten jag syr. Alltså är det köpstopp? Mjae... Köpstopp är så radikalt och tråkigt. Föredrar att tänka att det finns alltid plats för speciella tyger men att det är bra att tänka efter en sväng till innan jag köper det.

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha, så där har jag också tänkt...
    Nu ligger min "hög" i en Billybokhylla + två stora resväskor + ett par av IKEAs blå stora kassar + två fullstora backförvaringar. Av nån anledning minskar det aldrig. Det verkar vara lite som det där barnprogrammet jag såg när ajg var liten. Pojken med guldbyxorna. Han drog ut sedel efter sedel ur fickan och det tog inte slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, visst är det svårt. Jag har ju inte heller bara den här korgen utan även ett antal papplådor i källaren och ytterligare ett källarförråd där jag lagt in en massa tyger i två skåp och så ligger det, förstås, även tyger i en stor kasse brevid. Ibland får jag för mig att jag sälja lite och så gör jag det och nu har jag hittat en av mina grannar som väver och försöker rensa ut och ge henne en "goodie-bag" då och då men det är försvinnande lite som verkligen försvinner kontra vad som kommer in. Konstigt egentligen.. Möbelmässigt kommer inget in utan att minst två går ut. Varför kan jag inte vara lika konsekvent när det gäller tyg? Hmm...

      Radera
  2. Ha ha ha, det där känner jag igen. Min korg blev Billy bokhylla som sen fullständigt svämmade över och nu spritt sig till diverse påsar i garderoben. Tyvärr går det inte att gå in i garderoben längre ;-)

    SvaraRadera