söndag 13 juli 2014

Min syster och jag

I veckan som gick var lillasyster E i Torpet med mig o Thelma. Jag hade förvarnat om att det skulle bli lite av ett arbetsläger o det var hon med på. Det blev sol o en o annan utflykt på dagarna o så jobbade vi med jordgropen på kvällarna. Det var väldigt skönt att hon kom dit på många sätt.

Jag var rätt förtvivlad över förlusten av gräsmattan o hade svårt att se ngt annat än den öppna jorden. E plockade vänligt men bestämt upp mig från mina mörka tankar o sa att det ser inte så tokigt ut, att dom levt med ett jordgrop i 2 år o att gräset kommer att komma tbax.  Det var som en lisa för själen att höra dessa uppmuntrande ord så under veckan började jag att se möjligheter där jag bara sett tomhet.

Tillsammans planade vi dock ut en av slänterna som markfolket lagt upp. Vi sågade även en "ledningsgata" till stängslet som sätt på plats i aug/sept, efter semestrarna o så har jag bett om pris på ett trädäck till höger om huset. Kommer även att plattsätta runt om förstukvisten.

Ett stort jobb återstår dock o det är att gräva fram mitt kryddland. Stenarna som ligger dumpade där kommer antingen att bli en mur vid oxeln alt ett litet stenlandskap på samma plats.

Trädäcket kommer inte att gå ända intill väggarna för att inte hindra underhållsarbeten på fasaderna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar