tisdag 6 maj 2014

Klänningar

Jag älskar klänningar från 60-70-talet. I brist på äkta vara syr jag gärna A-linjeklänningar i både nytt o äldre material. Blått är favvo-färgen. Mamsen älskar oxå blått o kombon blått-o-vitt. Mam har minst ett minne kopplat till de klänningar hon haft sedan hon var liten. Hennes storasyster, min moster, Gun, sydde mammas klänningar o kappor. Inget fanns i överflöd på den tiden så Moster Gun sydde om sina avlagda kläder till kläder till mam. Jag önskar att jag hade känt henne närmare. Moster Gun hade MS o det enda jag minns av henne var ett stort blånat hår, välskräddade klänningar, alltid smycken, käppar o rullstol.

Ett gäng blå klänningar o ngr förkläden köpta på fb


Här ska jagn på fest i en 60-talspärla. Hade köpt nya skor dagen till ära. Kände mig riktigt fin.


På en liten loppis hittade jag åtskilliga gardiner i det här vackra tyget. En del av det fick bli en klänning i A-modell. Mönstret fanns i en gammal AoH fr -89.

Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar