torsdag 13 maj 2010

Halsband av trasig armbandslänk


Av min mamma får jag allsköns spännande saker som hon rensar ut ur sina skåp och lådor. Det är textilier, kläder, smycken, knappar, spetsar, band etc. Jag tar tacksamt emot allt. Tror faktiskt inte att jag ratar någonting - det finns alltid användning för allt någon gång.

Den här armbandslänken kommer från hennes lådor. Den var trasig och låg mest och skräpade. Den har legat länge hos mig också innan jag kom på att jag kunde omvandla den till ett halsband. Jag är nickel- och kromallergiker så för säkerhetsskull har jag dragit två-tre lager ofärgat nagellack över baksidan av länken. Jag vet nämligen inte vad det är för material i länken och vill inte riskera någonting.

Jag har använt lintråd och enkla pärlor i blått och ofärgad plast för att ge halsbandet en bra avslutning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar